THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

26 Mei 2008

Pernah tak dapat sms atau email sebegini atau seumpamanya?

Yaasin, Walqura-nilhakim. Innakala minalmursalin. A'lasiratil mustaqim. Tanzilal azizirrahim. Litunziraqaumamma unzila aba uhum fahum ghafilun.

Kirim surah Yaasin ini kpd 7 insan berugama islam. Insya Allah esok
saudara akan menerima khabar yang baik, gembira dan rezeki anda sentiasa berada di
tangan anda.


JGN DELETE, ini betul2 jadi kenyataan.
???????????????????????????.
ULASAN >>>
Ini adalah propaganda dari musuh islam. Saya secara peribadi dah terima sms ayat yang seperti di atas. Dan ini kali kedua through email plak.

Ape yang saya nak beri tahu di sini ialah, sudah lah tu umat ISLAM dibolak-balikkan . Mari kita ambik sedikit pengajaran dari kes-kes ini.

Pesan dari saya (yang ilmu tak seberapa ini). Hentikan lah apa2 saja surat bercorak surat berantai ini (SMS atau e-mail) . Kerana ini adalah perkara2 yg boleh melemahkan umat Islam dari dalam..

Lalu aku terus reply kpd si pemberi tadi agar berhenti berbuat demikian. Malah tolong pulangkan balik pesanan kepada mereka yang telah mengedarkannya!

1) Once, kita forward email @ SMS sebegini, kita dah percaya (beriktikad) bahawa denga
n kudrat saya menghantar SMS ini, saya akan dapat khabar baik &rezeki. Bukan Qudrat & Iradat ALLAH.

2) Tanpa menyemak, kes ini terdapat kesalahan ejaan pada ayat dari surah yaasin ini. Sila semak Litunziraqaumamma unzila aba uhum fahum ghafilun. Org yg tiap2 malam baca surah yaasin pun boleh terkesima dengan kesalahan ejaan ini.

3) Kesalahan ejaan unzila yang sepatutnya unzira ini, berlaku dlm kedua2 email & sms yang saya terima. maka saya pasti ianya disengaja kan . Tapi atas dasar apa? Kalau kita perhatikan
unzila aba uhum ini bermaksud = di TURUNkan BAPA Kamu. Bapa = father .

0 Tgh Mrapu: